Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 1 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami dan menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca bercakap-cakap, dan membaca grafik atau peta. I. Kompetensi Dasar : Membaca cepat II. Indikator : Nyangkeum kana eusi eta wacana Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana Nyaritakeun deui eusi wacana ku basa sorangan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat IV. Materi Ajar : Membaca cepat V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa nyaritakeun deui eusi wacana ku basa sorangan dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk membaca bacaan lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Wacana, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi eta wacana ! Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana ! Caritakeun deui eusi wacana ku basa sorangan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 2 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara tertulis dengan mengisi formulir, menulis kejadian, melengkapi karangan, menulis pidato, menulis berita, dan menulis daftar riwayat hidup. I. Kompetensi Dasar : Menulis riwayat hidup II. Indikator : Nyieun karangan anu eusina nyaritakeun pangalaman sorangan Ngajelaskeun yen hiji karangan kudu ngawengku kana bubuka, eusi, jeung panutup III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membuat daftar riwayat hidup IV. Materi Ajar : Mengarang pengalaman V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan penjelasan singkat dari guru. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyieun karangan anu eusina nyaritakeun pangalaman sorangan dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Siswa ngajelaskeun yen hiji karangan kudu ngawengku kana bubuka, eusi, jeung panutup dina jero kagiatan ceramah, tanya jawab, jeung latihan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk menulis pengalaman lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Jieun karangan anu eusina nyaritakeun pangalaman sorangan ! Jelaskeun yen hiji karangan kudu ngawengku kana bubuka, eusi, jeung panutup ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 3 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan tentang berita radio, televisi, cerita rakyat, dan nasihat. I. Kompetensi Dasar : Menyimak cerita rakyat II. Indikator : Nyangkeum eusi carita rakyat Ngajawab pananya anu patali jeung eusi carita rakyat Ngadongengkeun carita rakyat make basa sorangan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyimak cerita rakyat IV. Materi Ajar : Carita rakyat V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa mendengarkarkpembacaan cerita rakyat. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi carita rakyat dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu patali jeung eusi carita rakyat dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan. Siswa ngadongengkeun carita rakyat make basa sorangan dina jero kagiatan ceramah, latihan, jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk mendengarkan cerita rakyat yang lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Cerita rakyat, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi carita rakyat ! Jawab pananya anu patali jeung eusi carita rakyat ! Dongengkeun carita rakyat make basa sorangan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 4 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato, berdiskusi, dan memerankan drama anak-anak. I. Kompetensi Dasar : Memerankan drama anak II. Indikator : Apal naskah drama anak sasuai jeung karakter tokoh jeung panokohanna. Molahkeun drama anak sasuai karakter tokoh jeung panokohanna. III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat bermain peran IV. Materi Ajar : Drama anak-anak V. Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan, demontrasi VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca teks drama anak. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa apal naskah drama anak sasuai jeung karakter tokoh jeung panokohanna dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa molahkeun drama anak sasuai karakter tokoh jeung panokohannana dina jero kagiatan penugasan jeung demontrasi. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih meningkatkan dal;am kegiatan bermain peran sebagai tindak lanjut. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Naskah drama anak-anak, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Apalkeun naskah drama anak sasuai jeung karakter tokoh jeung panokohannana ! Cobi polahkeun drama anak sasuai karakter tokoh jeung panokohannana ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 5 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami dan menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca bercakap-cakap, dan membaca grafik atau peta. I. Kompetensi Dasar : Membaca cepat II. Indikator : Nyangkeum eusi wacana Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana Nyebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca Ngalarapkeun kecap sinonim kana kalimah III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat IV. Materi Ajar : Membaca cepat V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana atau bacaan. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa nyebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca dina jero kagiatan tanya jawab jeung ceramah. Siswa ngalarapkeun kecap sinonim kana kalimah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih membaca cepat dan mencari kata-kata bersinonim sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi wacana ! Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana ! Sebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca ! Larapkeun kecap sinonim kana kalimah ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 6 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato, berdiskusi, dan memerankan drama anak-anak. I. Kompetensi Dasar : Menceritakan hasil pengamatan II. Indikator : Nyebutkeun tempat sarta hal lain anu aya kaitanna jeung paniten atawa pangamatan Nyaritakeun laporan hasil paniten atawa pangamatan Nyimpulkeun hasil paniten atawa pangamatan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menceritakan hasil pengamatan IV. Materi Ajar : menceritakan hasil pengamatan V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa menyiapkan laporan hasil pengamatan Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyebutkeun tempat sarta hal lain anu aya kaitanna jeung paniten atawa pangamatan dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab. Siswa nyaritakeun laporan hasil paniten atawa pangamatan dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan. Siswa nyimpulkeun hasil paniten atawa pangamatan Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk mengadakan pengamatan sederhana ke tempat lain sebagai tindak lanjut. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Lembar pengamatan, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Sebutkeun tempat sarta hal lain anu aya kaitanna jeung paniten atawa pangamatan ! Caritakeun laporan hasil paniten atawa pangamatan ! Cobi simpulkeun hasil paniten atawa pangamatan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 7 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami dan menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca bercakap-cakap, dan membaca grafik atau peta. I. Kompetensi Dasar : Membaca sekilas II. Indikator : Nyangkeum eusi wacana Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana Nyebutkeun antonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca Ngalarapkeun kecap antonim kana kalimah III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat IV. Materi Ajar : Membaca cepat V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana atau bacaan. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa nyebutkeun antonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca dina jero kagiatan tanya jawab jeung ceramah. Siswa ngalarapkeun kecap antonim kana kalimah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih membaca cepat dan mencari kata-kata berantonim sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi wacana ! Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana ! Sebutkeun antonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca ! Larapkeun kecap antonim kana kalimah ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 8 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara tertulis dengan mengisi formulir, menulis kejadian, melengkapi karangan, menulis pidato, menulis berita, dan menulis daftar riwayat hidup. I. Kompetensi Dasar : Mengisi daftar isian II. Indikator : Nyebutkeun fungsi ti kartu pos Ngajelaskeun cara ngagunakeun kartu pos Ngeusi sarta ngagunakeun kartu pos kalawan bener III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menggunakan kartu pos sesuai fungsinya IV. Materi Ajar : Daftar isian kartu pos V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan bentuk dari kartu pos. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyebutkeun fungsi ti kartu pos dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajelaskeun cara ngagunakeun kartu pos dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa ngeusi kartu pos kalawan bener dina jero kagiatan latihan jeung panugasan Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk melakukan kegiatan menggunakan kartu pos sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kartu pos, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Sebutkeun fungsi ti kartu pos ! Jelaskeun cara ngagunakan kartu pos ! Coba eusi kartu pos kalawan bener ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 9 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato, berdiskusi, dan memerankan drama anak-anak. VI. Kompetensi Dasar : Memerankan drama anak VII. Indikator : Apal naskah drama anak Gending Karesmen. Molahkeun drama anak Gending karesmen sasuai karakter tokoh jeung panokohanna. VIII. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat bermain peran IX. Materi Ajar : Gending Karesmen X. Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan, demontrasi VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca teks drama anak. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa apal naskah drama anak Gending Karesmen dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa molahkeun drama anak Gending karesmen sasuai karakter tokoh jeung panokohannana dinajero kagiatan penugasan jeung demontrasi. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih meningkatkan dal;am kegiatan bermain peran sebagai tindak lanjut. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Naskah drama anak-anak, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Apalkeun naskah drama anak Gending Karesmen sasuai karakter tokoh jeung panokohanna ! Cobi polahkeun drama anak Gending karesmen sasuai karakter tokoh jeung panokohanna ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 10 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami dan menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca bercakap-cakap, dan membaca grafik atau peta. I. Kompetensi Dasar : Membaca sekilas II. Indikator : Nyangkeum eusi wacana Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana Nyebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca Ngalarapkeun kecap sinonim kana kalimah III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca sekilas IV. Materi Ajar : Membaca sekilas V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana atau bacaan. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa nyebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca dina jero kagiatan tanya jawab jeung ceramah. Siswa ngalarapkeun kecap sinonim kana kalimah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih membaca cepat dan mencari kata-kata bersinonim sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi wacana ! Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana ! Sebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca ! Larapkeun kecap sinonim kana kalimah ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 11 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara tertulis dengan mengisi formulir, menulis kejadian, melengkapi karangan, menulis pidato, menulis berita, dan menulis daftar riwayat hidup. I. Kompetensi Dasar : Menulis peristiwa atau kejadian II. Indikator : Mekarkeun rangka karangan jadi karangan gembleng Nyieun hiji karangan anu asalna pedaran tina hiji kagiatan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menulis karangan berdasarkan kejadian atau peristiwa yang terjadi IV. Materi Ajar : Menulis karangan V. Metode Pembelajaran : latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan penjelasan singkat yang disampaikan oleh guru. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa mekarkeun rangka karangan jadi karangan gembleng dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Siswa nyieun hiji karangan anu asalna pedaran tina hiji kagiatan dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk menyusun kerangka karangan yang lain dan menjadikannya sebuah karangan yang utuh. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi mekarkeun rangka karangan jadi karangan gembleng ! Jieun hiji karangan anu asalna pedaran tina hiji kagiatan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 12 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan tentang berita radio, televisi, cerita rakyat, dan nasihat. I. Kompetensi Dasar : Menyimak cerita pendek II. Indikator : Nyangkeum eusi carita pondok Ngajawab pananya anu patali jeung eusi carita Pondok Ngadongengkeun carita rakyat make basa sorangan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyimak cerita pendek IV. Materi Ajar : Carita pendek V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa mendengarkan pembacaan cerita pendek. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi carita pendek dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu patali jeung eusi carita pondok dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan. Siswa ngadongengkeun carita pondok make basa sorangan dina jero kagiatan ceramah, latihan, jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk mendengarkan cerita pendek yang lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Cerita pendek, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi carita pondok ! Jawab pananya anu patali jeung eusi carita pondok ! Dongengkeun carita pondok make basa sorangan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 13 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami dan menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca bercakap-cakap, dan membaca grafik atau peta. I. Kompetensi Dasar : Membaca cepat II. Indikator : Nyangkeum kana eusi eta wacana Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana Nyaritakeun deui eusi wacana ku basa sorangan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat IV. Materi Ajar : Membaca cepat VI. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa nyaritakeun deui eusi wacana ku basa sorangan dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk membaca bacaan lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Wacana, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi eta wacana ! Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana ! Caritakeun deui eusi wacana ku basa sorangan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 14 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara tertulis dengan mengisi formulir, menulis kejadian, melengkapi karangan, menulis pidato, menulis berita, dan menulis daftar riwayat hidup. I. Kompetensi Dasar : Menulis riwayat hidup II. Indikator : Nyieun karangan anu eusina nyaritakeun pangalaman sorangan Ngajelaskeun yen hiji karangan kudu ngawengku kana bubuka, eusi, jeung panutup III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membuat daftar riwayat hidup IV. Materi Ajar : Mengarang pengalaman V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan penjelasan singkat dari guru. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyieun karangan anu eusina nyaritakeun pangalaman sorangan dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Siswa ngajelaskeun yen hiji karangan kudu ngawengku kana bubuka, eusi, jeung panutup dina jero kagiatan ceramah, tanya jawab, jeung latihan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk menulis pengalaman lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Jieun karangan anu eusina nyaritakeun pangalaman sorangan ! Jelaskeun yen hiji karangan kudu ngawengku kana bubuka, eusi, jeung panutup ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 15 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan tentang berita radio, televisi, cerita rakyat, dan nasihat. I. Kompetensi Dasar : Menyimak cerita rakyat II. Indikator : Nyangkeum eusi carita rakyat Ngajawab pananya anu patali jeung eusi carita rakyat Ngadongengkeun carita rakyat make basa sorangan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyimak cerita rakyat IV. Materi Ajar : Carita rakyat V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa mendengarkarkpembacaan cerita rakyat. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi carita rakyat dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu patali jeung eusi carita rakyat dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan. Siswa ngadongengkeun carita rakyat make basa sorangan dina jero kagiatan ceramah, latihan, jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk mendengarkan cerita rakyat yang lain sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Cerita rakyat, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi carita rakyat ! Jawab pananya anu patali jeung eusi carita rakyat ! Dongengkeun carita rakyat make basa sorangan ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 16 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato, berdiskusi, dan memerankan drama anak-anak. I. Kompetensi Dasar : Memerankan drama anak II. Indikator : Apal naskah drama anak sasuai jeung karakter tokoh jeung panokohanna. Molahkeun drama anak sasuai karakter tokoh jeung panokohanna. III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat bermain peran IV. Materi Ajar : Drama anak-anak V. Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan, demontrasi VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca teks drama anak. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa apal naskah drama anak sasuai jeung karakter tokoh jeung panokohanna dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa molahkeun drama anak sasuai karakter tokoh jeung panokohannana dina jero kagiatan penugasan jeung demontrasi. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih meningkatkan dal;am kegiatan bermain peran sebagai tindak lanjut. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Naskah drama anak-anak, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Apalkeun naskah drama anak sasuai jeung karakter tokoh jeung panokohannana ! Cobi polahkeun drama anak sasuai karakter tokoh jeung panokohannana ! Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 17 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami dan menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca bercakap-cakap, dan membaca grafik atau peta. I. Kompetensi Dasar : Membaca cepat II. Indikator : Nyangkeum eusi wacana Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana Nyebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca Ngalarapkeun kecap sinonim kana kalimah III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat IV. Materi Ajar : Membaca cepat V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana atau bacaan. Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan ceramah jeung latihan. Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan. Siswa nyebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca dina jero kagiatan tanya jawab jeung ceramah. Siswa ngalarapkeun kecap sinonim kana kalimah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan. Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk berlatih membaca cepat dan mencari kata-kata bersinonim sebagai tindak lanjut kegiatan. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Cobi cangkeumkeun eusi wacana ! Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi wacana ! Sebutkeun sinonim sawatara kecap tina wacana anu dibaca ! Larapkeun kecap sinonim kana kalimah ! ] Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Mata Pelajaran : Basa Sunda Kelas/ Semester : 6 (enam) / II (dua) Pertemuan Ke : 18 Alokasi Waktu : 2 X 35 menit • Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato, berdiskusi, dan memerankan drama anak-anak. I. Kompetensi Dasar : Menceritakan hasil pengamatan II. Indikator : Nyebutkeun tempat sarta hal lain anu aya kaitanna jeung paniten atawa pangamatan Nyaritakeun laporan hasil paniten atawa pangamatan Nyimpulkeun hasil paniten atawa pangamatan III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menceritakan hasil pengamatan IV. Materi Ajar : menceritakan hasil pengamatan V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, VI. Langkah-Langkah Pembelajaran : Kegiatan Awal Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh. Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa menyiapkan laporan hasil pengamatan Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran. Kegiatan Inti Siswa nyebutkeun tempat sarta hal lain anu aya kaitanna jeung paniten atawa pangamatan dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab. Siswa nyaritakeun laporan hasil paniten atawa pangamatan dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan. Siswa nyimpulkeun hasil paniten atawa pangamatan Kegiatan Akhir Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar. Siswa diberi tugas untuk mengadakan pengamatan sederhana ke tempat lain sebagai tindak lanjut. VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 6, Piwulang Basa, Lembar pengamatan, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah. VIII. Penilaian Teknik tes dan non-tes Bentuk pilihan ganda, isian, dan essay Instrumen Sebutkeun tempat sarta hal lain anu aya kaitanna jeung paniten atawa pangamatan ! Caritakeun laporan hasil paniten atawa pangamatan ! Cobi simpulkeun hasil paniten atawa pangamatan !

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran   

 

Mata Pelajaran                :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester           :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                  :  1 dan 2

Alokasi  Waktu                :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi       :

 

6.1   Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacaan lisan tentang berita radio, televisi, cerita rakyat dan nasihat.

 

Kompetensi Dasar       

 

6.1.1. Menyimak pembacaan berita radio atau televisi.

 

Indikator

 

  • Nuliskeun inti atawa pokok carita tina eta wawaran.
  • Ngajawab pananya ngenaan warta nu geus dibacakeun.
  • Nyaritakeun deui eta warta ku carita nu ringkes ku basa sorangan.
  • Nyieun kalimah wawaran.
  • Nerjemahkeun warta tina bahasa Indonesia ka bahasa Sunda.
  • Mere tanggapan kana eta warta.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat      :

  • Menuliskan pokok cerita dari suatu berita.
  • Menjawab pertanyaan dari suatu berita.
  • Menceritakan kembali isi berita secara ringkas.
  • Mmbuat kalimat berita.
  • Menterjemahkan tanggapan terhadap berita tersebut.

 

Materi Pokok

 

  • Berita radio / televisi.

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Ceramah.
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

 

 

 

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

  1. Kegiatan Awal.
  • Berdoa, mempersiapkan, materi ajar.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.    Kegiatan Inti

  • Ngaregepkeun hiji bacaan anu eusina ngenaan warta.
  • Nyatetkeun inti atawa pokok carita tinaeusi eta warta.
  • Nyaritakeun deui eta warta ku basa nu ringkes.
  • Mere conto kalimah nu eusina wawaran.

 

C.  Kegiatan Akhir.

  • Nyimpulkeun dari materi yang telah tersampaikan
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • Radio
  • Televisi.
  • Buku paket penerbit Geger Sunten.

 

Penilaian   

 

Teknik         :  Tes lisan

Bentuk         :   Uraian.

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 2 )

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1, 2  dan 3

Alokasi  Waktu                       :  6  x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.2    Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato ( biantara), berdiskusi dan memerankan drama anak-anak.

 

Kompetensi Dasar                

 

6.2.1.Menceritakan hasil pengamatan.

6.2.3.Mengemukakan kritik.

 

Indikator

 

  • Ngajelaskeun pokok-pokok hasil tina nitenan.
  • Nyieun laporan hasil tina nitenan ngagunakeun basa nu ngaguluyur.
  • Nyatetkeun/ nuliskeun poko-poko nu rek ditepikeun mangrupa kritikan kana hiji masalah.
  • Nepikeun kritikan dibarengan ku alesan nu asup akal ngagunakeun basa nu teu nyigeung parasaan batur.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Menjelaskan pokokpokok hasil dari pengamatan.
  • Membuat laporan hasil dari pengamatan
  • Menuliskan pokok-pokok yang akan disampaikan berupa kritikan pada suatu masalah.
  • Menyampaikan kritikan tanpa menyimpang perasaan orang lain.

 

Materi Pokok

 

  • Hasil Nitenan
  • Kritikan

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Diskusi
  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

 

 

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mempersiapkan, materi ajar.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Maca hasil nitenan ngenaan kaayaan hiji tempat.
  • Nuliskeun hal-hal pokok tina nitenan kaayaan hiji tempat.
  • Ngalarapkeun istilah-istilah tina nitenan kaayaan hiji tempat tina kalimah.
  • Medar hasil nitenan nitenan kucara  mere pancen ngeunaan nitenan kaayan imah sorangan.
  • Ngaregepkeun hasil informasi.
  • Nuliskeun pokok-pokok pikiran tina eta informasi.
  • Nepikeun deui kritikan dibarengan ku alesan anu asup diakal.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Ngumpulkeun hasil diskusi.
  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • Teks  hasil nitenan.
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Tes lisan

Bentuk            :   Uraian.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 3)

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1, 2  dan 3

Alokasi  Waktu                       :  6  x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.3    Mampu memahami dan menanggapi berbagai jenis dan bentuk wacana tulis ( teks) dngan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca percakapan dan membaca grafik atau peta.

 

Kompetensi Dasar                

 

6.3.1.Membaca cepat.

 

Indikator

 

  • Maca gancang antara 200 – 350 kecap / menit.
  • Nyebutkeun pokok-pokok carita dina unggal paragraf
  • Ngajawab pananya nu aya patalina jeung eta bacaan.
  • Nyaritakeun deui eusi eta wacana ku basa sorangan.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Membaca cepat dengankecepatan 200 – 350 kata/ menit
  • Menyebutkan pokok-pokok carita tiap paragrap.
  • Menjawab pertanyaan bacaan
  • Menceritakan kembali dngan bahasa sendiri.

 

Materi Pokok

 

  • Wacana 200 – 350 kecap.

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Demontrasi
  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mengumpulkan tugas.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Maca wacana basajan di baca saliwat bari digancangkeun.
  • Nitenan pokok-pokok carita dina unggal paragraf.
  • Ngajawab pananya anu aya patalina jeung bacaan.
  • Nyieun ringkwsan tina eta wacana.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • Wacana
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Tertulis

Bentuk            :   Isian

 

 

 

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran   

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1 dan 2

Alokasi  Waktu                       :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.4    Mampu mengungkapkan pikiran, persaan, serta keinginan secar tertulis dalam mengisi formulir, menulis kejadian, melengkapi karangan, menulis pidato, menulis berita dan menulis riwayat hidup.

 

Kompetensi Dasar                

 

6.4.1 Mengisi isian atau formulir.

 

Indikator

 

  • Nyebutkeun pituduh cara-cara ngeusi formulir.
  • Ngesian formulir kalawan bener,
  • Mere/ neangan conto formulir  ngeunaan hiji kegiatan.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Menyebut petunjuk cara pengisian foermulir
  • Mengisi formulir dengan benar.
  • Memberi  contoh fomulir tentang suatu kegaiatan.

 

 

Materi Pokok

 

  • Formulir.

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Demontrasi
  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mengumpulkan tugas.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Nitenan conto formulir nu geus dieusian kalawan dibaca dina jero hate.
  • Ngajawab pananya anu aya patalina jeung ngeusian formulir.
  • Ngeusian blanko formulir ngenaan pasanggiri biantara.
  • Neangan conto-conto formulir lianna.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • formulir pendaftaran.
  • Kartu anggota.
  • Wesel Pos.
  • Kartu Pos.
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Tertulis

Bentuk            :   Isian

Uraian.

 

 

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran   

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1 dan 2

Alokasi  Waktu                       :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.1    Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacaan lisan tentang berita radio, televisi, cerita rakyat dan nasihat.

 

 

Kompetensi Dasar                

 

6.1.2 Menyimak pembacaan ceritaan rakyat.

 

Indikator

 

  • Nyebutkeun ngaran jeung watek tokoh tina eta caraita rakyat.
  • Nyaritakeun deui eta carita rakyat kalawan ngagunakeun kalimah nu babari kaharti.
  • Ngajelaskeun unsur-unsur nu aya dina eta carita rakyat.
  • Nyebutkeun 5 conto carita rakyat nu lianna.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Menyebutkan nama dan karakter tokoh dalam cerita rakyat tersebut.
  • Menceritakan kembali cerita tersebut dengan menggunakan kalimat yang dapat dipahami.
  • Menjelaskan unsur-unsur yang adadalam cerita rakyat tersebut.
  • Menyebutkan 5 contoh cerita rakyat lainnya.

 

 

Materi Pokok

 

  • Cerita rakyat.

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Demontrasi
  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

 

 

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mengumpulkan tugas.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Ngaregepkeun hiji carita nu keur dibaca ngagalantang ku salah saurang siswa.
  • Ngajawab pananya nu aya patalina jeung eta carita rakyat.
  • Nerangkeun unsur-unsur nu aya  tina eta carita.
  • Mere pancen keur ngaringkes carita rakyat  ku basa sorangan..

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • Buku cerita rakyat
  • Media cetak lain yang terdapat cerita rakyat.
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Tertulis

Bentuk            :   Uraian

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 6 )

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1dan 2

Alokasi  Waktu                       :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.2    Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, serta keinginan secara lisan dalam menceritakan hasil pengamatan, membahas isi buku, mengkritik sesuatu disertai alasan, pidato ( biantara), berdiskusi dan memerankan drama anak-anak.

 

Kompetensi Dasar                

 

6.2.2 Membahas isi  buku.

 

Indikator

 

  • Nyieun daftar ngenaan pokok-pokok eusi  buku .
  • Ngajelaskeun pang beda antara poko-poko eusi buku nu dibaca ku sorangan jeung babaturan.
  • Nangtukeun pamadegan kana hasil nu jieun ku sorangan.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Membuat daftar tentang pokok-pokok isi buku.
  • Menjelaskan perbedaan antara pokok pokok isi buku yang dibaca sendiri dengan yang dibaca teman.
  • Menentukan pendapat dari hasil yang dibuat sendiri.

 

Materi Pokok

 

  • Medar eusi buku.

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Diskusi
  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

 

 

 

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mempersiapkan, materi ajar.
  • Mengelompokkan siswa.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Maca buku-buku nu eusina kumpulan sajak.
  • Nganalisa eusi tina sajak.
  • Nuliskeun poko-pokok eusi eta sajak.
  • Ngabandingkeun  eusi buku sajak nu dibaca ku sorangan jeung nu dibaca ku babaturan.
  • Nyimpulkeun hasil nu dibaca sarta nangtukeun pamadegan sorangan.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.
  • Ngumpulkeun hasil diskusi
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • Buku kumpulan sajak.
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Tes tertulis.

Bentuk            :   Uraian.

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 7 )

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1dan 2

Alokasi  Waktu                       :  4   x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.3    Mampu memahami dan menanggapi berbagai jenis dan bentuk wacana tulis ( teks) dngan membaca dalam hati, membaca cepat, membaca sekilas, membaca percakapan dan membaca grafik atau peta.

 

Kompetensi Dasar                

 

6.3.2.Membaca sekilas ( Skiming).

 

Indikator

 

  • Nyieun ringkesan tina eusi kolom koran .
  • Nyokot informasi tina pokok pikiran anu nulis.
  • Ngajelaskeun pokok pikiran anu nulis.
  • Nyaritaekun deui eusi kolom make basa sorangan.

 

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Membuat ringkasan dari isi kolom dalam koran.
  • Mengambil informasi dari pokok pikiran penulis.
  • Menjelaskan pokok pikiran penulis.
  • Menceritakan kembali isi kolom menggunakan bahasa sederhana.

 

Materi Pokok

 

  • Tes kolom tina koran atawa majalah.

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mengumpulkan tugas.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Maca wacana mangrupa kolom tina koran
  • Maca saliwat bari digancangkeun.
  • Ngaringkes eusi eta kolom.
  • Ngajawab pananya nu aya patalina jeung eusi kolom..

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.
  • Memberikan tugas.

 

Alat dan Sumber

 

  • Majalah.
  • Koran
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Lisan

Bentuk            :  Kinerja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran     

 

Mata Pelajaran                        :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  6 ( enam  ) / 1

Pertemuan ke                          :  1 dan 2

Alokasi  Waktu                       :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi             :

 

6.4    Mampu mengungkapkan pikiran, persaan, serta keinginan secar tertulis dalam mengisi formulir, menulis kejadian, melengkapi karangan, menulis pidato, menulis berita dan menulis riwayat hidup.

 

Kompetensi Dasar                

 

6.4.2 Menulis kejadian.

 

Indikator

 

  • Nyebutkeun proses hiji kajadian..
  • Ngajelaskeun sabab musabab lumangsungna hiji kajadian.
  • Nuliskeun hal-hal nu kapanggih atawa nukaalaman.
  • Nyaritakeun deui eta kajadian ku basa sorangan.

 

Tujuan Pembelajaran

 

Siswa dapat           :

  • Menyebutkan proses suatu kejadian.
  • Menjelaskan sebab akibat dari terjanya suatu peristiwa.
  • Menuliskan hal-hal yang pernag dialami.
  • Menceritakan kembali kejadian tersebut dengan bahasa sendiri.

 

 

Materi Pokok

 

  • Laporan

 

Metoda Pembelajaran

 

  • Pengamatan
  • Cermah.
  • Tanya jawab.

 

 

 

 

 

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

A     Kegiatan Awal.

  • Berdoa, mengumpulkan tugas.
  • Menyampaikan tujuan yang akan dicapai.
  • Apersepsi.

 

B.     Kegiatan Inti

  • Maca laporan hasil panaluntikan/ kunjungan.
  • Nuliskeun pokok-pokok eusi laporan
  • Nepikeun saran / pamadegan
  • Nyieun laporan  jeung nepikeun laporan make basa sorangan..

 

  1. Kegiatan Akhir.
  • Ngumpulkeun hasil kegiatan.
  • Nyimpulkeun materi nu geus ditepikeun.

 

Alat dan Sumber

 

  • Gambar suatu peristiwa.
  • Buku paket.

 

Penilaian       

 

Teknik             :  Tes tertulis

Bentuk            :   Uraian..

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah

IIN,S.Ag

NIP.197106051993031001

Guru Kelas

SAEPUNAJAH,S.Pd.I

NIP.197808292005011002